10 نکته برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی
10 نکته برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی
چهار شنبه 10 ارديبهشت 1399 ساعت 10:1 | بازدید : 256 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

10 نکته که تجارت ها در زمینه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی باید به آن توجه کنند

 

1) پلتفرم مناسب را انتخاب کنید

اولین نکته ای که به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی باید درنظر داشته باشید؛ این است که شبکه اجتماعی را انتخاب کنید که مناسب ترین و بهترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی باشد. در صورتی که شبکه اجتماعی مناسب و مرتبط با حوزه کاریتان را انتخاب نکنید؛ اطمینان داشته باشید که نمی توانید مخاطبین مناسب را برای خودتان پیدا کنید. از آن جایی که هر پیغامی که می فرستید به نوبه خودش در میزان بدست آوردن مخاطبین ارزش دارد؛ بنابراین باید پلتفرم مناسب را انتخاب کنید.

2) همیشه روش های جدیدی را برای افزایش میزان مشتریان امتحان کنید

وقتی که از شبکه های اجتماعی برای افزایش داده میزان مشتریانتان استفاده می کنید؛ باید همیشه راه هایی را امتحان کنید که بتوانید با استفاده از این راه ها تعداد مشتریانتان را افزایش دهید. دنیای دیجیتال روز به روز در حال تغییر می باشد و همچنین دنیای شبکه های اجتماعی هم ساعت به ساعت در حال تغییر است. بنابراین باید سعی کنید کاری کنید تا هرچند ماه یک بار روش های خودتان برای بازاریابی را تغییر دهید.

3) با استفاده از تاکتیک های پیشرفته، سعی کنید ناحیه تحت پوششتان را گسترده تر کنید

استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند به شما کمک کنند تا ناحیه تحت پوشش خودتان را در تبلیغات گسترده تر کنید. وقتی که با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی می کنید دستتان برای انجام کارهایی مانند این کار باز می شود و استفاده کردن از شبکه های اجتماعی این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید آن گونه که باید و شاید فرآورده ها و یا خدماتتان را تبلیغ کنید و به دیگران نشان دهید که می توانید ناحیه گسترده تری را تحت پوشش داشته باشید.

4) یک استراتژی قدرتمند برای خودتان ایجاد کنید

یکی از اولین اصولی که در بازاریابی باید مدنظر داشته باشید؛ داشتن یک استراتژی قدرتمند است. این اصل را در شبکه های اجتماعی هم باید مدنظر داشته باشید. در صورتی که در شبکه های اجتماعی از یک استراتژی قدرتمند در کار استفاده کنید؛ می توانید به راحتی تبلیغاتتان را در شبکه های اجتماعی سازماندهی نمایید. سازماندهی کردن تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین کارهایی است که برای انجام دادن آن نیازمند یک استراتژی مناسب تبلیغاتی برای خودتان می باشید.

5) برای یک گروه خاص از مخاطبین تبلیغات را انجام دهید

یکی دیگر از نکته هایی که افرادی که با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی می کنند و باید خیلی به آن توجه کنند؛ این است که بازاریابی باید برای یک گروه خاصی از مخاطبین انجام گیرد. شما نمی توانید برای تمام مخاطبین (که دارای ویژگی های مختلف هستند) کار را انجام دهید و تنها لازم است که برای برخی از مخاطبین کار را انجام دهید. بنابراین سعی کنید این گروه را پیدا کنید و بر همین اساس کار را انجام دهید. در صورتی که مخاطبین مخصوص خودتان را مشخص نکنید؛ کارتان بسیار دشوار می شود.

6) سعی کنید به آمارها و ارقام مربوط به بازدیدکنندگان توجه کنید

امروزه دنیای شبکه های اجتماعی به گونه ای شده است که شما این توانایی را دارید که به شیوه ای دقیق نتیجه های تبلیغاتی را که انجام داده اید پیگیری کنید. فقط کلید کار شما این است که بدانید که چگونه باید این کار را انجام دهید و چگونه گزارش هایی را که در این رابطه به دستتان می رسد را به شیوه ای موثر بخوانید و از آن استفاده کنید. در صورتی که نتوانید این گزارش ها را به درستی بخوانید؛ این امر می تواند در تصمیم گیری های آینده تان اختلال ایجاد کند.

7) برای تبلیغاتتان گرافیک های مناسب ایجاد کنید

یکی دیگر از کارهایی که می توان در زمینه تبلیغات و بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام داد این است که برای تبلیغات، گرافیک های مناسب ایجاد کنید. امروزه تبلیغاتی که در آنها تصاویر مختلف مورد استفاده قرار می گیرند خیلی مهم و تاثیرگذار می باشند. بنابراین بهتر است محتوایی را که ایجاد می کنید به گونه ای باشد که در آن از محتوای تصویری هم استفاده شود. بنابراین سعی کنید موضوع استفاده از گرافیک ها در محتوای تبلیغاتی را نیز درنظر داشته باشید.

8) سعی کنید ابتکار عمل داشته باشید

یکی از مهم ترین نکته هایی که به هنگام تبلیغات با استفاده از شبکه های اجتماعی باید مد نظر داشته باشید؛ داشتن ابتکار عمل در کار است. ابتکار عمل موضوع خیلی مهمی است و برای داشتن ابتکار عمل، شما باید فکر خودتان را به کار بیندازید و ببینید که آیا می توان از یک روش تبلیغاتی جدید برای بازاریابی استفاده کرد؟ آیا می توان کاری کرد که بتوان تبلیغات را به شیوه ای موثر مدیریت نمود؟ آیا می توان روشی برای تبلیغ کردن را بکار برد که تاکنون هیچ کس این روش را مورد استفاده قرار نداده است؟

9) چگونگی تبلیغ کردن به صورت حرفه ای را بیاموزید

وقتی که دارید با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی می کنید؛ یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که قبل از این که مبلغ هنگفتی پول بر روی این موضوع صرف کنید؛ بتوانید شیوه تبلیغ کردن به شکل حرفه ای را بیاموزید. شما باید بیاموزید که چگونه می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی به شیوه ای محتوای تبلیغاتی تولید کنید که هم باعث جلب کردن مشتریان شود و هم این که ناحیه ای را که تحت پوشش قرار می دهید (ROI) تان را افزایش دهد.

10) بدانید که برای رسیدن به موفقیت تا چه میزان باید پول خرج کنید

خیلی مهم است که این نکته را درنظر داشته باشید که برای یک تجارت موفقیت آمیز و این که موفقیتتان در کار تضمین شود؛ باید پول خرج کنید. اما ممکن است نیازی به خرج کردن هزینه های اضافی وجود نداشته باشد و با صرف هزینه خیلی کمتری هم بتوانید نتیجه مطلوبی را که می خواهید بگیرید. بنابراین سعی کنید به اقتصادی ترین شکل ممکن عمل کنید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 29
:: بازدید ماه : 3
:: بازدید سال : 1210
:: بازدید کلی : 5710